راهکارهای موفقیت خط تولید پوشاک
اگر قصد دارید وارد صنعت پوشاک شوید و یک خط تولید پوشاک راه اندازی کنید بهتر است به این شش نکته توجه کنید تا در کار خود هرچه بیشتر موفق شوید.
1- هویت خود را بسازید و یک مسیر برای خود انتخاب کنید.
اگرچه، انتخاب یک اسم برای خط پوشاک بسیار ضروری است، اکثراً اهمیت تثبیت موقعیت در یک بازار خاص را نادیده میگیرند. لازم است بدانید برای چه کسی طراحی میکنید و بر روی یک هدف مشخص تمرکز کنید. اگر در خط تولید همه لباسها از طرح دایناسور استفاده میشود داشتن 10 بلیز با نوشته و یک بلیز با طرح اردک چندان منطقی به نظر نمیرسد. البته گاها این اتفاق میافتد که در یک خط تولید ثابت لباسها با یک یا دو طرح غیر مربوط تولید میشود اما این صرفا بخاطر علاقه به یک حیوان و یا موجود خاص آن هم به صورت مقطعی اتفاق میافتد. اگر میخواهید مردم با برند شما آشنا شود باید آنها بتوانند برند شما را از سایر برندها تشخیص دهند. در نتیجه همه جا باید ثابت باشید و استعداد خود را با ذوق و سلیقه به نمایش بگذارید تا در پیشهای که انتخاب کردید همیشه نمادین باقی بمانید. اگر میخواهید گاهی کمی تغییر ایجاد کنید اما سعی کنید هویت خود را همیشه حفظ کنید.
2- مخاطبان خود را بشناسید.
بهترین روش برای بازاریابی برند لباس آن است که در ابتدا تشخیص دهید چه کسی قرار است از محصول شما خریداری کند. تعداد کثیری از تولیدکنندگان پوشاک وجود دارد که نمیدانند چه کسی قرار است تا از محصولات آنها خریداری کند. اولین سوال در بازاریابی خط تولید لباس این است که بدانید بازار هدف شما چیست؟ به طور مثال بازار هدف یک تولیدکننده لباس ماهیگیری با بازار هدف یک تولیدکننده لباس ورزشی یکی نیست. بازار هدف به گروهی از مشتریان گفته میشود که بر مبنای آنها اقدامات بازاریابی و در نتیجه تولید کالا پایهگذاری شده است. تعریف درست و جامع بازار هدف اساس اولیه برای طرح استراتژی بازاریابی است.
در نتیجه بدون تردید میبایست در ابتدا بازار هدف خود را تشخیص دهید، اینکه چه رده سنی دارند و آیا مرد یا زن و یا هردو خواهان هستند، چه فعالیتها و یا سرگرمیهایی انجام میدهند، به چه گرایشاتی سریع جذب میشوند، چقدر طول میکشد تا یک سبک و استایل را بپذیرند، آیا تمایل دارند تا پول زیادی هزینه کنند یا ترجیح میدهند بهای کمتری بپردازند، اخیرا از چه فروشگاههایی خرید کردهاند و غیره. اینها همه سوالاتی هستند که شما باید زمانی که برند خود را میسازید و ترویج میدهید به آنها پاسخ دهید. اینکه شما یک بازار مشخصی را در ذهن خود مشخص کردهاید لزوماً به این معنی نیست که خط پوشاک شما همیشه درست کار میکند. بلکه در طول زمان که پیشرفت میکنید و بالغتر میشوید دستخوش تغیراتی میشود.
3- تحقیق کنید.
تحقیق کنید، تحقیق کنید و باز تحقیق کنید! محصول خود را فقط نفروشید، بلکه آن را بشناسید. برای آنکه محصول خود را بشناسید باید در ابتدا در مورد آن مطالبی را نیز یاد بگیرید. گزینههای بسیار زیادی در مورد چاپ موجود است و شما نباید خود را تنها به یک استایل خاص بدون ایجاد کوچکترین تغییری محدود کنید، تنها به این دلیل که زمان و انرژی کافی صرف نکردهاید تا سایر گزینههای خلاق تر را که نتایج متفاوتی ایجاد میکنند را بررسی کنید. زمان بگذارد تا همه سایزهای موجود صفحه نمایش را یاد بگیرید (استاندارد، بزرگتر از اندازه و غیره)، اینکه چگونه میزان آب و جوهر بر روی تیشرتهای مختلف نتایج متفاوتی ایجاد میکنند، تیشرتهای موجود و ترکیبات پارچه هرکدام از آنها، خدمات تخصصی مثل تگ لباس و غیره. هرچیزی از طراحی تا چاپ و اینکه نهایتا چگونه به دست مشتریان شما میرسد همه اینها از جمله مسائلی است که شما میبایست پیرامون آن اطلاعات کسب کنید. اولین پشتیبان برند خود باشید با دانستن اینکه قرار است دقیقاً چه محصولی را به مشتریان خود عرضه کنید. اما به خاطر داشت باشید، که آنها در فضاهای مجازی حضور دارند، و این لباسها را همه جا به تن میکنند. تصمیم امروز شما هم امروز و هم در آینده از اهمیت زیادی برخوردار است.
4- پول خود را بشناسید.
اولین نکته این است که لباسها ممکن است گران باشند، اما آنها ممکن است ارزان نیز باشند. اما اینها به تحقیق اولیهای که انجام دادید برمیگردد. بر مبنای سرمایهگذاری اولیه که انجام دادهاید پیدا کنید که چه تیشرتهایی به طور مثال مقرون به صرفه تر هستند. اگر شما محدودیت بودجه دارید لزومی ندارد از همان ابتدا از بالا شروع کنید. آهسته آهسته گام بردارید. همزمان شما میخواهید یک محصول با کیفیت عرضه کنید در نتیجه با یک محصول بیکیفیت وارد بازار نشوید و از کیفیت جنس خود کم نکنید تنها به این خاطر که ارزانتر هستند. مردم آنها را نمی پوشند. اگر کسی آنها را نپوشد، چه کسی میتواند آن را تشخیص بدهد.
تصمیم بگیرید که با چه قیمتی میخواهید محصول خود را به فروش برسانید. چند نکته را به خاطر داشته باشید: برای تک تک محصولات خود چقدر هزینه کردهاید؟ آیا سود میکنید یا اصلاً ضرر کردهاید؟ پس، مخاطب خود را بشناسید، بودجه آنها را تخمین بزنید، تحقیق کنید چه تولیدکننده دیگری همین محصول را عرضه میکند و تصمیمگیری کنید.
5- گزینه ایجاد کنید.
فهمیدن آنکه چگونه یک خط تولید موفق را شروع کنیم به این معنی نیست که قرار است تنها یک تیشرت یا یک پیراهن را بفروشید. این به معنی فروش محصولات چندگانه است. در نتیجه برای مشتریان خود گزینه ایجاد کنید و متوجه باشید که همه افراد دوست ندارند به یک شکل لباس بپوشند. این به شما این امکان را میدهد تا بفهمید چه طرح یا رنگی سریع تر از سایر محصولات به فروش میرسد. این به نفع شماست زیرا شما سفارش بیشتری را از یک محصول تولید نمیکنید. همچنین این کار به شما این شانس را میدهد طرحها را تغییر دهید.
6- انتخاب کنید کجا فروش کنید.
راههای بسیار زیادی برای فروش محصولات وجود دارد. فروش ممکن است به صورت آنلاین، در فروشگاهها و یا هر دو باشد. اما بازار هدف خود را به خاطر داشته باشید. افرادی که به صورت حضوری خرید میکنند به صورت آنلاین خرید نمیکنند و بالعکس. در هر کجا که تصمیم به فروش گرفتهاید مطمئن باشید که محصول شما به خوبی نمایش داده میشود. مردم طرح را خریداری میکنند و نه نام طرح را. پس مطمئن باشید که قابل دیدن هستند بعلاوه سایز و قیمت آن. به خاطر داشته باشید که شما میخواهید بر روی برند و محصول تمرکز شود.