یک پیشنهاد عالی برای پوست‌های حساس

یک پیشنهاد عالی برای پوست‌های حساس

امروزه افراد زیادی در جهان دچار حساسیت‌های پوستی هستند که اگرچه برای این بیماری درمان قطعی نیست اما کاهش علائم آن امکان‌پذیر است. تنسل یک لیف گیاهی و سازگار با محیط زیست است و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد یک پیشنهاد عالی برای آنها می‌باشد.

 1397-09-01 09:10:07

یکی از الیافی که در ساخت آن از تکنولوژی نانو استفاده شده تنسل می‌باشد، که از چوب درخت اکالیپتوس استخراج می‌شود، الیاف تنسل به دلیل سلولزی بودن بسیار به الیاف پنبه شباهت دارند ولی سطحی به مراتب صاف‌تر از پنبه و الیاف دیگر دارند از این رو حس نرمی خاص و درخشندگی بسیار بالایی را در پارچه ایجاد می‌کند. همچنین به دلیل سطح صاف، انعطاف بالا، کم بودن اصطکاک سطحی گزینه مناسبی برای افرادی با پوست‌های آسیب‌دیده و حساس است و نیز این الیاف سلولزی جذب رنگ بالا و ثبات بالایی دارند و از لحاظ اقتصادی کارآمد تر از هر فیبر سلولزی دیگر است.

پروژه تولید تنسل در سال ۱۹۷۲ در کارولینای شمالی در شرکت امریکن انکا آغاز شد و در سال ۲۰۰۳ توسط انجمن متخصصین شیمی و نساجی آمریکایی جایزه دریافت کرده است.

این الیاف در سال ۱۹۹۰ در کارخانه‌ای در آلاباما به طور رسمی تولید شد و از سال ۲۰۰۴ شرکت لنزینگ اتریش تولید کننده اصلی تنسل شده است.

مزایای تنسل:

طبیعی و خالص است،

صاف و نرم است،

دارای جذب رطوبت بالاست،

خنک و خشک است،

از رشد باکتری جلوگیری می‌کند،

دارای خواص الکتریکی خنثی است،

دارای عملکرد شست‌وشوی بالا است،

دارای جذب رنگ بهتری نسبت به سایر الیاف است.

منبع:مجله نساجي موفق